Pages Navigation Menu

studio poligraficzne

Jak Agiliway rozwija oprogramowanie, aby ulepszyć branżę dostaw żywności?

Jak Agiliway rozwija oprogramowanie, aby ulepszyć branżę dostaw żywności?

Stworzenie platformy mającej na celu ulepszenie branży technologii spożywczych jest dość trudne, ale ekscytujące. Aby stać się liderem na tak konkurencyjnym rynku, trzeba myśleć nieszablonowo, aby stworzyć zupełnie nową koncepcję, w której musi funkcjonować biznes restauracyjny i biznes dostarczania żywności. Mimo bezbłędnej pracy organizacja powinna skupić się na zbudowaniu środowiska IT, które uprości proces zarządzania oraz usprawni komunikację i wymianę informacji wewnątrz organizacji. W tym artykule porozmawiamy o rozwoju i doskonaleniu systemu, który pomoże zwiększyć sprzedaż, przyciągnąć nowych klientów i zoptymalizować ogólną wydajność biznesu naszego klienta.

Główne zadania i kwestie

Nasz klient miał kilka problemów ze swoją stroną internetową, która odgrywa kluczową rolę w jego działalności biznesowej. Głównymi zadaniami, które należało rozwiązać poprzez ulepszenie platformy, były:

  • Wystąpiły awarie pomiędzy usługami i ich synchronizacją w systemie.
  • Ponadto pojawiło się wiele problemów z przetwarzaniem treści na stronie, a to uniemożliwiało dodawanie nowych treści lub aktualizowanie istniejących.
  • Szybkość reakcji strony była bardzo niska, zwłaszcza w dni specjalnych cen lub rabatów. Gdy ponad 150 użytkowników odwiedziło stronę jednocześnie, nie odpowiadała.
  • Funkcja śledzenia dostawy nie działała, chociaż była dostępna na stronie.
  • Ciągłe zakłócenia czasu dostawy spowodowane wieloma problemami i brakiem możliwości poinformowania klienta o opóźnieniu.
  • Brak zunifikowanego systemu CRM do zarządzania całą platformą ze wszystkimi jej ponad 30 komponentami mikroserwisowymi.
  • Nie było analizy danych do monitorowania sprzedaży lub innych postępów biznesowych.
  • Hosting klienta znajdował się w różnych systemach, takich jak Google, Heroku i Hetzner, które nie miały odpowiednio skonfigurowanej komunikacji.

W obliczu istniejących problemów nasz klient borykał się ze znacznymi kosztami finansowymi i powolnym rozwojem biznesu. Zespół Agiliway przeprowadził analizę biznesową i badania marketingowe, aby znaleźć najbardziej odpowiednie rozwiązanie, które usprawni działania klienta oraz zautomatyzuje procesy zamawiania i komunikacji między nim a jego klientami. Następnie zespół programistów przeanalizował kwestie IT, aby ulepszyć stronę internetową i jej architekturę, a także zoptymalizować ogólną funkcjonalność systemu klienta.

Jak pomogliśmy naszemu klientowi?

Jest to projekt w toku, a nasz zespół programistów pracuje obecnie nad wdrożeniami, które będą odpowiadać potrzebom biznesu naszego klienta. Co więcej, skupiono się na rozwoju technologii żywności, a nie restauracji. Za taką ideą przemawia trend, który rozwija się od czasów COVID-19, kiedy to ogromna liczba klientów przeszła na usługi dostawy jedzenia, gdy jedzenie poza domem nie było możliwe. Od tego momentu właściciele firm szukali sposobów powrotu do pracy podczas pandemii i potrzebowali czegoś, co pomoże im wyróżnić się na tle konkurencji.

W związku z nieprawidłowym działaniem serwisu call center naszego klienta borykało się z przeciążeniem połączeń. Ponieważ złożenie zamówienia przez Internet było trudne, a często niemożliwe, klienci próbowali skontaktować się z firmą przez call center. Dlatego naprawa wszystkich błędów i problemów na stronie internetowej i w systemie stała się ważną częścią renowacji platformy. Przed przystąpieniem do opracowywania nowych funkcji obsługi klienta, zespół programistów Agiliway wykonał następujące czynności:

  • Stworzyliśmy nowe i przyjazne dla użytkownika designy
  • Szybkość reakcji strony znacznie wzrosła ze 150 do 2000 użytkowników jednocześnie przeglądających serwis lub składających zamówienia.
  • Teraz klienci są dokładniej informowani o czasie dostawy.
  • Obciążenie call center zmniejszyło się niemal natychmiast po wprowadzeniu pierwszych zmian, co pozwoliło zaoszczędzić czas i pieniądze klienta i jego użytkowników.
  • Płatność online za zamówienia stała się dostępna za pośrednictwem Google Pay lub Apple Pay. Wcześniej użytkownicy musieli ręcznie dodawać szczegóły płatności za każdym razem, gdy składali zamówienie.
  • Teraz klienci mogą wybrać, czy potrzebują oddzwonienia z call center w celu potwierdzenia zamówienia, czy nie. Dodaliśmy jednak obowiązkową rozmowę telefoniczną z klientem, jeśli nie otrzymał zamówienia na czas.
  • Dodano również tracker, który umożliwia śledzenie zamówienia od momentu wysłania go do restauracji, aż do otrzymania przez klienta.
  • Rozwiązanie dla Panelu Administracyjnego zostało wdrożone jako osobny moduł, który jest jednocześnie jednym z pierwszych modułów zunifikowanego systemu CRM wraz z modułem czasu dostawy.
  • Głównym problemem związanym ze słabą wydajnością platformy było to, że moduły były dodawane do systemu jeden po drugim. Więc działaliby dobrze osobno, ale nie byli w stanie działać razem.
  • Włożono wiele czasu i wysiłku, aby wprowadzić nawet najmniejsze zmiany. Dlatego inżynierowie Agiliway spędzają dużo czasu na budowaniu architektury, która pozwala włączać istniejące moduły i dodawać nowe bez marnowania czasu i pieniędzy.

Kolejnym problemem był brak dokumentacji na platformie od poprzednich zespołów programistycznych oraz niepełne zrozumienie, jak działa cały system i dlaczego zawodzi. Musieliśmy wykonać wiele różnych testów, aby dowiedzieć się, na czym polega problem i jak go naprawić bez przebudowywania wszystkiego.

Obecnie pracujemy nad rozwiązaniem, które zaspokoi potrzeby wszystkich działów, takich jak Marketing, Sprzedaż, Call Center i przyniesie maksymalne korzyści dla biznesu.

 

Podsumowanie

Najpierw zespół Agiliway naprawił dla naszego klienta wszystkie niedociągnięcia obecnego systemu. Jednak na etapie analitycznym znaleźliśmy wiele słabości systemu, które miały bardzo negatywny wpływ na jego funkcjonowanie i doprowadziły do ​​strat finansowych. W rezultacie wdrożono wiele rozwiązań mających na celu rozwiązanie istniejących problemów. Dodaliśmy również wiele nowych rozwiązań, które odgrywają ważną rolę i rozwiązały kluczowe problemy zarówno dla strony internetowej, jak i call center, a także dla wielu działów, takich jak Sprzedaż czy Marketing. Klienci również odczuli pozytywne zmiany w systemie – teraz mogą śledzić swoje zamówienie, dokonywać płatności online bez ręcznego dodawania szczegółów płatności i nie tylko. Dodatkowe aktualizacje są nadal opracowywane.